روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس....

دل نوشت های یک کلاس اوّلی

روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس....

دل نوشت های یک کلاس اوّلی

تمام اتفاقات ریز و درشت این خانه، واقعی است. همین!

  • ۱
  • ۰


آخرِ زنگ بود و بچه ها مشغول جمع کردن وسایلشون بودن. نزدیکم اومد و گفت: خانم! دلم برا مامانم تنگ شده، آخه خیلی وقته ندیدمش.

دستامو دور شونه های لاغر و نحیفش حلقه کردم و بهش گفتم: دخترم! یادته دیروز توی سوره‌ی عصر چی یاد گرفتیم؟! گفت: یاد گرفتیم ک صبر داشته باشیم.

 گفتم: یادته قرارمون این شد ک وقتی اتفاق بدی میفته یا کسی ک دوسِش داریم اَزَمون دوره، صبر کنیم و از خدا کمک بخایم. گفت: آره

گفتم: منم مث تو از مامانم دورم و دلتنگشم. بعد هم صورتشو بوسیدم و توی چشمای سبزش نگاه کردم و گفتم هر وقت دلتنگ شدی ب من بگو. سر جاش نشست در حالی ک ب عکس سه نفره ای  خیره شده بود ک دخترکی چندماهه توی آغوش مادرش جاخوش کرده بود.

*

بغض کرده بودم، دنبال یکی می گشتم که دستاشو روی شونه هام بذاره و بگه: خانم معلم! صبور باش.

گچ نوشت: کاش بزرگترها بدانند شانه های بچه ها، تحمل بارِ سنگین جدایی آن ها را ندارد. همین!

  • ۹۳/۰۹/۱۳
  • سمانه عصّاریان

نظرات (۶)

معلمی خیلی خوبه... خیلی .
خودش یعنی صبوری..
پاسخ:

معلمی ی امتحانه

امتحانِ صبوری

دعا کنین نمره ی خوبی بگیرم...

  • خبرنگار جوان
  • شونه های منم دیگه تحمل بار این روزها رو نداره؛خانم معلم من کجاست؟!!
    پاسخ:

    سنگِ صبورِ شما هم از راه می رسه بالاخره

    صبور باش.

    همین!

  • خانم معلم
  • سلااام همکار  جان 

    خوش به سعادتتون که هنوز می تونید شانه های بچه ها رو از نزدیک لمس کنید وبهشون آرامش بدین ... 
    بهترین روزهای زندگی یک معلم زمانی است که در کلاس و کنار بچه ها زندگی رو می گذرونه ... واقعا توی کلاس همه ی دردهامون فراموش میشه و فقط و فقط مسئله مون میشه بچه ها ... 

    قدر این روزهاتون رو بدونید .
    خیلی زود دیر می شود ... 
    یک معلم بازنشسته )):
    پاسخ:

    سلام خانم معلم

    ممنون ک ب من سر زدین

    دعامون کنین

    همین!

     

    خیلی سخت عرصه بر خود آدم تنگ شده باشه...
    اونوقت بخوای به دیگران هم آرامش بدی!!

    ولی اگر اونقدر شرح صدر داشته باشیم ! زندگی یه جور دیگه ای میشه...
    پاسخ:

    آره سخته

    اما غیر ممکن نیست!

    سلام خوبی؟
    دلم که هیچ انگار دنیا هم بدون ندیدن تو برایم تنگ شده!
    احساس می کنم خدا وقتی یه دردی یه سختی یه جدا شدنی را به آدم می ده صبرش را همراه او هم بهمون می ده من خیلی صبور شدم معلم ، انقدر که باورم نمی شه و خیلی ها هم به صبوری من می خندند و فکر می کنند خیلی بی خیال هستم.
    پاسخ:

    سلام مسافرکوچولو

    منم دلتنگتم زیاد

    خیلی زیاد...

  • آمنه میلان
  • گاهی اوقات ما به دیگران دلگرمی میدهیم و در خلوت خودمان به ناراحتی آنها بغض می کنیم و آرزو می کنیم ای کاش هرگز به او دلگرمی نداده بودیم وقتی خودمان تحمل درد کشیدن او را نداریم...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی